Vragen over bestellen
Hoe kan ik bestellen bij CEWE-PRINT.nl?
In slechts enkele gemakkelijke stappen kunt u een bestelling plaatsen. Zie ons bestelproces om precies te zien hoe dit werkt.
 
Hebt u nog vragen over uw bestelling? Aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice, als u meer informatie wilt.
Op welke manieren kan ik betalen bij CEWE-PRINT.nl?
U kunt kiezen tussen de volgende betaalmethoden – betaal snel, veilig en gemakkelijk met:

Met iDEAL betaalt u gemakkelijk op internet. Bovendien is betalen met iDeal veilig, omdat u de betaling bevestigt met uw elektronische handtekening. Klik hier voor meer informatie over iDeal.
Betaal veilig en gemakkelijk met het online betalingssysteem van PayPal.
Klik hier voor meer informatie over PayPal.
Betaal veilig en gemakkelijk met Mastercard en Visa, klik op uw voorkeur voor meer informatie.
prepayment Vooruitbetaling nadat u uw bestelling geplaatst heeft. Onze bankgegevens zijn:

Ten name van: CEWE-PRINT.nl
Bank: Rabobank
Rekeningnummer: 16.89.74.622

Voor overschrijvingen vanuit het buitenland kunt u de volgende internationale bankgegevens gebruiken:

IBAN: NL17 RABO 0168 9746 22
BIC: RABONL2U

 Let op
Wij kunnen pas aan de verwerking van uw opdracht beginnen nadat we de betaling en het drukklare ontwerp hebben ontvangen. Aangezien wij geen invloed hebben op de post of de verwerkingstijd van banken kan dit tot twee werkdagen duren.
We raden daarom aan om een van onze e-payment betaalwijzen te gebruiken voor urgente bestellingen (Express productie of Volgende Dag productie). In geval van spoed kunt u uw betalingsbewijs sturen naar klantenservice@cewe-print.nl.
Op rekening 
Wij bieden onze klanten de mogelijkheid om te betalen op rekening. Hiervoor hebben wij enkele gegevens van u nodig alvorens te bepalen of u hier voor in aanmerking komt. Klik hier voor meer informatie.

 Let op
Nadat wij uw aanvraag hebben ontvangen duurt het 2-3 werkdagen voordat u gebruik kan maken van deze betalingsmethode. Indien u een spoedbestelling wilt doen, raden wij u aan om een van onze andere betalingsmethoden te kiezen zodat wij uw order sneller kunnen verwerken (totdat wij uw aanvraag hebben goedgekeurd).

Wanneer kan ik mijn bestelling betalen?
Als u één van onze elektronische betaalopties heeft gekozen (PayPal, iDeal, Creditcard), dient u meteen na de bestelling te betalen, omdat anders het bestelproces niet correct wordt afgesloten. Zodra we de bevestiging van uw betaling van de e-payment provider hebben ontvangen, beginnen we met de productie van uw bestelling (mits wij zowel uw drukklare ontwerp als - indien u voor drukproef heeft gekozen- uw goedkeuring hebben ontvangen).
 
Als u voor vooruitbetaling heeft gekozen, dan zal de verwerking van uw bestelling pas beginnen op het moment dat wij uw betaling op ons bankrekening hebben ontvangen (mits wij zowel uw drukklare ontwerp als - indien u voor drukproef heeft gekozen- uw goedkeuring hebben ontvangen). U kunt echter ook altijd direct via elektronisch bankieren betalen via het kopje “Besteloverzicht” nadat u bent ingelogd op uw account op onze website.
Hoe kan ik mijn ontwerp aanleveren?
Het sturen van uw ontwerp is erg gemakkelijk:
  • Via ons Upload Centrum: Direct na het plaatsen van uw bestelling, of later na inloggen op uw eigen account
  • Via Email: Naar data@cewe-print.nl na het plaatsen van uw bestelling. Let op: Dit email adres kan alleen gebruikt worden voor overdracht van gegevens. Informatie over uw bestelling wordt niet in behandeling genomen. Als u verdere aanwijzingen of extra informatie voor ons bij uw bestelling heeft, neem dan contact op met onze klantenservice 0800-3732337 of via de email naar klantenservice@cewe-print.nl.
Is het mogelijk om via mijn eigen account op de website te betalen?
Als u hebt gekozen voor vooruitbetaling, dan kunt u ook direct betalen via PayPal, creditcard of iDeal onder "Besteloverzicht", nadat u ingelogd bent op uw account.
Kan ik een proefdruk krijgen voordat ik mijn drukwerk goedkeur?
Bij CEWE-PRINT.nl kunt u een keuze maken tussen een PDF-proefdruk of Kleur-proefdruk/Titel-proefdruk.

De PDF-proefdruk dient als een zichtbaar voorbeeld van het drukbestand op uw beeldscherm. Hij wordt voorzien van snijtekens,en in CMYK met een resolutie van 72 DPI opgemaakt.
De PDF-proefdruk is voor alle productgroepen, behalve brochures te bestellen. U ontvangt de PDF-proef per E mail op het door u vastgelegde E-mailadres.

De kleur-proefdruk geeft een goede weergave van het uiteindelijke drukresultaat, en u kunt tevens de tekst van Uw drukproduct controleren. Voor bestelde posters op neonpapier kunnen we helaas geen kleur-proefdruk vervaardigen.

Afhankelijk van het type product heeft u een keuze om verschillende zijden te kiezen.

De bestelde kleur-drukproef wordt na ontvangst van uw bestanden naar uw rekeningsadres verzonden. Verdere verwerking van uw drukopdracht vindt plaats, nadat u de drukvrijgave in uw accountbereik hebt vrijgegeven. Houdt u er svp rekening mee, dat door het bestellen van de kleur-proefdruk de levertijd van uw opdracht langer wordt. Dit kan bij opdrachten welke op een tijdkritische datum geleverd moeten worden wel eens tot problemen leiden.

Attentie: Zowel de kleur-drukproef alsook de drukproef worden niet op het door u bestelde papier en zonder verdere bewerking (zoals snijden, nieten, vouwen etc.) vervaardigt. Het maximale formaat bedraagt Din A3. Grotere formaten ( zoals Reclmameposters) worden op een schaal van A3 gebracht.

Voor meer informatie
Vragen over de bezorging
Hoeveel tijd staat er voor productie en bezorging?
De tijd die wij nodig hebben voor uw bestelling bestaat uit productietijd en bezorgtijd. De transportkosten zijn al inbegrepen in de totaalprijs die u op onze website hebt berekend.

Onze productietijden:

  • Standaard productie: 4-7 Werkdagen* - uw bestelling, drukklare ontwerp en betaling dienen bij ons voor 18:00 's middags op een werkdag ontvangen te zijn
  • Express productie: 3 Werkdagen - uw bestelling, drukklare ontwerp en betaling dienen bij ons voor 18:00 's middagss op een werkdag ontvangen te zijn
  • Volgende Dag productie: 1-2 Werkdagen - uw bestelling, printklare ontwerp en betaling dienen bij ons voor 18:00 's middags op een werkdag ontvangen te zijn

* De standaard productietijd voor enkel- en dubbelzijdige producten is 4 werkdagen. Alle andere producten met perforatielijnen of op ansichtkaartkarton en producten met UV-lak 5 werkdagen, brochures met lijmbinding 7 werkdagen. De geldende productietijd is ook te vinden op elke productpagina.

Onze levertijden:

  • Standaard levertijd: 2 werkdagen
  • Express levertijd: 1-2 werkdagen


Let op: De hierboven vermelde werkdagen zijn exclusief zaterdag, zondag en feestdagen.

Let op: Hou er rekening mee dat bij grote oplagen vertraging kan optreden omdat de bestelling door het gewicht van het vervoer door een afwijkend vervoersbedrijf moet worden bezorgd.
Naar welke bestemmingen levert CEWE-PRINT.nl?
Uw bestelde producten worden geleverd binnen Nederland, op het adres dat u opgegeven hebt toen u uw bestelling plaatste. Aflevering op een postbusadres is niet mogelijk. Buiten Nederland wordt niet bezorgd.
Kan mijn bestelling ook anoniem verzonden worden (reseller verzending)?
Natuurlijk - indien u dat wenst, sturen wij het drukwerk met uw adres als de afzender direct naar uw klant, zonder enige informatie over CEWE-PRINT.nl. Deze service is volledig gratis, u hoeft tijdens de prijsberekening van uw drukwerk alleen maar te kiezen voor de optie "Reseller levering”, te vinden onder de optie adres afzender onder 'Extra Service'.
Bestaat er een mogelijkheid meerdere bezorgadressen op te geven?
Jazeker - U hebt de mogelijkheid om uw drukwerk tot op 10 verschillende bezorgadressen te laten leveren.
Kies daarvoor voor de optie "Splitsing levering" onder 'Extra service'tijdens de berekening. U kunt besluiten hoeveel exemplaren u naar welk adres wilt laten sturen. De extra kosten worden berekend gebaseerd op deze gegevens.
Vragen over je bestelling
Waar kan ik de huidige status van mijn bestelling vinden?
Als u ingelogd bent op uw accountpagina, kunt u alle relevante informatie en de status van uw bestelling zien onder "Besteloverzicht". Daar hebt u ook de mogelijkheid om elektronisch te betalen of uw ontwerp te uploaden via ons Upload Centrum.
Kan ik de verzending van mijn bestelling volgen?
Ja - dit is mogelijk onder “Besteloverzicht”, nadat u ingelogd bent. Kies de gewenste drukopdracht en klik op "bekijk gegevens verzending". Het volgen van uw bestelling is alleen mogelijk vanaf het moment dat de bestelling is verzonden en als de bestelling niet met een vervoersbedrijf wordt verstuurd (in het geval van grote oplagen).
Kan ik zelf een naam voor mijn drukopdracht kiezen?
Ja – U hebt de mogelijkheid om zelf een naam voor uw drukopdracht te kiezen, waardoor het makkelijker wordt om uw bestelling later terug te vinden en te volgen.
 
U kunt de gewenste naam invoeren in het veld "naam opdracht ", dat u kunt vinden onder de winkelwagen, evenals op de pagina met uw besteloverzicht.
 
Deze opdrachtnaam zal ook vermeld worden bij de acceptatie van de drukopdracht en op de orderbevestiging, evenals op de factuur en op het verzendlabel. Bovendien kunt u direct op deze naam zoeken in uw besteloverzicht nadat u ingelogd bent op uw account.
Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Als u uw bestelling wilt annuleren, kunt u dat direct doen nadat u ingelogd bent op uw eigen account, onder “Besteloverzicht".
 
In het algemeen is een annulering van uw bestelling mogelijk voordat deze verzonden is. We zijn daarbij wel genoodzaakt onze tijd en het materiaal dat we tot op het punt van annulering hebben gebruikt in rekening te brengen. Daarom geldt: hoe vroeger u annuleert, hoe minder het zal kosten. Er zal een klein bedrag in rekening worden gebracht als we uw ontwerp al verwerkt hebben en de drukproef al gemaakt hebben.

Let op
Bindende annuleringen kunnen alleen op de website gedaan worden, nadat u ingelogd bent op uw eigen account. Annuleringen via email, telefoon of fax worden niet geaccepteerd.
Wat kan ik doen als ik niet tevreden ben over het drukwerk?
Het is voor ons heel belangrijk dat u tevreden bent. Onze doelstelling is het leveren van topkwaliteits-drukwerk tegen scherpe prijzen. Mocht u echter niet tevreden zijn over het geleverde product, dan zullen wij proberen uw reclamatie, snel en zo goed mogelijk in behandeling te nemen.

Neem daarom bij voorkeur voor een snelle afhandeling van uw reclamatie s.v.p. contact op met onze klantenservice: (Gratis) telefoonnummer 0800-3732337 of stuur een mail (met vermelding van het opdrachtnummer, omschrijving van uw klacht en indien mogelijk enige foto’s) naar klantenservice@cewe-print.nl.

Als alternatief kunt u eventueel uw klacht per post naar het volgende adres zenden: CEWE-PRINT.nl, t.a.v. afdeling klantenservice, Postbus 119, 8070 AC NUNSPEET.

Nadat wij uw reclamatie hebben ontvangen , zal iemand van ons team zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Wilt u er s.v.p. rekening mee houden dat wij eventuele reclamaties uitsluitend binnen een maximale periode van 14 dagen na aflevering in behandeling kunnen nemen.
Vragen over ontwerpen
Welke afmetingen heeft het formaat DL?
U kunt verschillende afmetingen gebruiken voor het DL formaat. De lange zijde is altijd 210 mm lang en de kortere zijde kan 100 of 105 mm zijn. Vergeet niet op iedere rand een afloopmarge van 2 mm extra aan te houden, omdat de afdruk over de rand heen gaat.
 
Onze druksjablonen zijn allemaal gemaakt voor een eindformaat van 105 × 210 mm.
 
Meer informatie bij het maken van uw ontwerp kunt u vinden in onze ontwerphandleiding.
Welke bestandsformaten accepteren we?
Gebruik alstublieft alleen de volgende gesloten bestandsformaten:
 
PDF, JPG, TIFF, EPS, PS (PostScript)

Let op
Als u uw PDF direct opslaat vanuit een grafische omgeving, zorg er dan voor dat u de pdf/X standaard gebruikt (pdf/X3 of pdf/X1a). We raden u aan om ook de instelling “compatibility 1.3” aan te vinken bij het opslaan van uw ontwerpbestanden. Op die manier voorkomt u problemen met lagen of transparanties, die later in het proces kunnen optreden tijdens het werken aan uw ontwerp.
 
Als u TIFF bestanden opslaat, reduceer het aantal lagen dan tot slechts één laag.
Heb ik drukklare bestanden nodig?
Ja - wij kunnen alleen drukklare bestanden accepteren en verwerken. Informatie over hoe u uw drukbestand kunt maken kunt u vinden in onze ontwerphandleiding.

Ontwerphandleiding
Waar moet ik op letten bij het voorbereiden van het bestand met mijn drukwerk?
Wij hebben alle informatie die u nodig heeft voor het maken van uw drukbestand verzameld in onze ontwerphandleiding.

Ontwerphandleiding
Waarom is een extra afloopmarge van 2 mm noodzakelijk?
Hou er rekening mee dat uw drukwerk altijd een afloopmarge van 2 mm aan iedere kant van het papier dient te bevatten, om te voorkomen dat er witte randen langs uw gedrukte product ontstaan. Dit betekent dat afbeeldingen en grafische elementen op de achtergrond altijd 2 mm groter moeten worden gemaakt dan het feitelijke formaat. Drukgegevens in een open formaat dienen daarom vier millimeter breder en hoger te zijn dan het feitelijke formaat. De maat inclusief afloopmarge voor een A4'tje is bijvoorbeeld 301 x 214 mm.

Als de afloopmarge niet goed ingesteld is, kunnen er kleine afwijkingen in het drukproduct ontstaan, die leiden tot witte randen, het gevolg van de interface tolerantiewaarden van de drukmachines.

Daarnaast is het belangrijk dat ontwerpelementen en tekst in het eindformaat ten minste 3 mm vanaf de rand (zonder afloopmarge) worden gepositioneerd, en dat u in de lay-out geen frames gebruikt voor het plaatsen van randen.

Zie voor meer informatie onze ontwerphandleiding.
Controleert CEWE-PRINT.nl mijn ontwerpen?
Ja - onze standaard controle van uw ontwerp is gratis en altijd inbegrepen bij de prijs. Tijdens deze standaard controle controleren we of uw ontwerp geschikt is om te drukken. Als u er niet zeker van bent of uw ontwerp geschikt is voor een optimale printkwaliteit, kies dan voor onze professionele controle van uw ontwerp. Bij de professionele bestandscontrole letten we op de meest voorkomende oorzaken van fouten. Wat er precies komt kijken bij beide controles wordt duidelijk in de volgende twee vragen.
Wat is inbegrepen in jullie Basis bestandscontrole?
Onze "Basis bestandscontrole " is altijd inbegrepen bij de prijs, en de volgende zaken worden gecontroleerd:

  • of uw ontwerp aangeleverd is in een gesloten en correct bestandsformaat (PDF, JPG, TIFF, EPS of PS)
  • of het aantal pagina’s/zijden klopt
  • of uw ontwerp in de juiste maat is aangeleverd
    we vergroten of verkleinen uw ontwerp automatisch naar de gewenste afmetingen (zonder afloop over de rand) als de aangeleverde maat niet klopt (alleen indien mogelijk/proportioneel). Let u er alstublieft op dat aanpassingen aan de afmetingen, vooral op A4 formaat, een verlaging van de resolutie tot gevolg kan hebben wanneer uw ontwerp wordt uitvergroot (bijvoorbeeld A6 naar A4). Bovendien wordt er geen afloop over de rand toegevoegd.
  • of de layout vooraf naast elkaar is gezet, in het geval u folders met meer dan vier zijden heeft besteld
  • of de manier van binding duidelijk is voor ons in het geval dat u brochures hebt besteld
  • of de perforatielijnen aangegeven zijn en of deze überhaupt mogelijk zijn
  • of uw ontwerp aangeleverd is in greyscale (als u drukwerk in één kleur (zwart) heeft besteld)
  • uw ontwerp zal automatisch geconverteerd worden naar CMYK als het in RGB kleurmodus of met steunkleuren is ontworpen
    Let op: deze conversie kan leiden tot een kleurverschil.
  • Of alle lettertypes ingesloten zijn

Als één van de hierboven vermelde problemen wordt ontdekt zal onze klantenservice via de email onmiddellijk contact met u opnemen. Houdt u er rekening mee dat conversies van afmetingen en kleurmodus automatisch worden verwerkt en dat hier geen informatie over wordt verstuurd. Bovendien controleren we niet of de paginavolgorde van uw ontwerp klopt.
Wat is inbegrepen in jullie Professionele bestandscontrole?
Maak gebruik van onze "Professionele bestandscontrole" als u twijfelt of uw ontwerp aan al onze eisen voldoet en van de hoogste kwaliteit is. Voor een kleine toeslag van € 14,28 bekijkt ons professionele pre-press team uw ontwerpbestanden, aan de hand van de volgende checklist, bovenop de standaard controle:

  • of er nog lagen of transparanties in de ontwerpbestanden bestaan (advies: Dit kan vermeden worden als u aanlevert in PDF 1.3 compatible met Acrobat 4.0)
  • of uw ontwerp in de juiste maat is aangeleverd
    Let op: wanneer de maat afwijkt van de maat die u besteld heeft zal onze klantenservice onmiddellijk contact met u opnemen, al kunnen we dit misschien uitvergroten of verkleinen.
  • of er een afloopmarge van 2 mm is aangehouden
  • of het juiste type vouw is gekozen en of de lay-out overeenkomt met de positie van de vouwlijnen bij het bestellen van folders (luikvouw, wikkelvouw, zigzagvouw, liggend of staand)
  • of er genoeg ruimte is aangehouden tussen de letters/grafische elementen en de rand (ten minste 3 mm)
  • of uw bestand is aangeleverd in de CMYK kleurmodus
    Let op: onze klantenservice zal contact met u opnemen als uw ontwerpbestanden niet gemaakt zijn in CMYK. Op uw uitdrukkelijke verzoek kunnen we uw ontwerpen converteren naar CMYK, dit kan echter resulteren in kleurafwijkingen.
  • of de beeldresolutie voldoende is (tenminste 250 dpi, posters tenminste 200 dpi, line art 1200 dpi)

Als één van de bovengenoemde problemen voorkomt in uw ontwerp, zal onze klantenservice onmiddellijk contact met u opnemen via e-mail. Hou er rekening mee dat er geen automatische conversies/aanpassingen worden gemaakt. Let er ook op dat we niet zullen controleren of de paginavolgorde van uw ontwerp correct is.
Vragen over producten
Welke eigenschappen hebben de verschillende soorten papier?
CEWE-PRINT.nl biedt een grote variëteit aan verschillende papiersoorten van hoge kwaliteit. Hieronder vindt u een overzicht van onze papiersoorten en hun belangrijkste eigenschappen. U kunt hier ook ons gratis proefpakket bestellen.

Kopieer/print papier
  • verkrijgbaar in 80 grams, 90 grams en 100 grams papier
  • geschikt voor kopieerapparaat, inkjet- en laserprinter
  • Ongelakt op beide zijden, te drukken, te beschrijven en te bestempelen
  • geschikt voor briefpapier, dunne flyers, folders en brochures

Mat afgewerkt papier
  • verkrijgbaar van 135 gram tot 400 gram
  • mat oppervlak, dubbelzijdig gestreken, houtvrij
  • indien gewenst gedeeltelijk afgewerkt met een dispersielak, waardoor dit papier niet geschikt is om op te schrijven of te stempelen
  • geschikt voor flyers, folders, visitekaartjes, posters en brochures
  • Ons 400 gram fotodrukpapier mat is FSC® gecertificeerd (min. FSC Mix 70%)- overige informatie m.b.t. het thema FSC® vindt u hier.

Glans afgewerkt papier
  • verkrijgbaar van 135 gram tot 400 gram
  • glanzend oppervlak, dubbelzijdig gestreken, houtvrij
  • gedeeltelijk afgewerkt met een dispersielak, waardoor dit papier niet geschikt is om op te schrijven of te stempelen
  • geschikt voor flyers, folders, visitekaartjes, posters en brochures
  • Ons 400 gram fotodrukpapier glanzend is FSC® gecertificeerd (min. FSC Mix 70%)- overige informatie m.b.t. het thema FSC® vindt u hier.
Let op
Door de manier waarop glanzend papier wordt gemaakt, heeft het een ietwat lager gewicht dan het mat afgewerkte papier van dezelfde kwaliteit.

Ansichtkaartkarton
  • verkrijgbaar in 280 gram en 350 gram
  • voorkant (afbeelding) met dispersielak, niet geschikt om op te schrijven of te stempelen
  • achterkant (adres) zonder coating en niet gelakt, beschrijfbaar
  • zeer stevig materiaal
  • geschikt voor ansichtkaarten en kortingskaarten

Neonpapier
  • verkrijgbaar in 80 g
  • voorkant gekleurd (geel, groen of rood), achterkant wit (niet bedrukbaar)
  • alleen geschikt voor drukwerk in 1/0 (zwart) vanwege het gekleurde oppervlak
  • met coating aan één zijde, kleurrijk, lichtbestendig
  • geschikt voor opvallende posters

Affichepapier
  • verkrijgbaar in 115 g
  • Matte coating aan één kant, houtvrij wit
  • blauw aan de achterkant om doorzichtigheid te voorkomen wanneer deze opgeplakt wordt
  • geschikt voor posters zowel voor binnen als buiten
Wat betekent "rillen” en voor welke folders en brochures raden jullie een rillijn aan?
Rillen is een extra afwerking om de kwaliteit van uw product nog verder te verhogen. Speciaal bij zwaar papier met een hogere dichtheid en ook voor het bedekken van kleurapplicaties kunt u het beste kiezen voor een rillijn, een sterke ‘voorvouwlijn’, om het breken van de bedrukking op de vouw te voorkomen. Daarom raden wij ten zeerste aan om een rillijn als extra afwerking toe te voegen bij alle folders en brochures die geprint worden op papier van 250 gram en zwaarder.
Wat is de juiste zijde (de lange/de korte) voor het inbinden van brochures?
Het bindingsproces hangt af van het gekozen formaat. Als u kiest voor een staand formaat, dan binden we in op de lange zijde, en als u kiest voor een liggend formaat, dan binden we in op de korte zijde.
Waar moet ik rekening mee houden bij het voorbereiden van mijn ontwerp voor gelijmd gebrocheerde (PUR) brochures?
Lever het ontwerp voor de binnenpagina's alstublieft opvolgend aan, individuele zijden in één bestand, beginnend met de rechterkant (pagina 1) en eindigend bij de linkerkant. Lever het ontwerp voor de omslag eveneens in één bestand aan, bestaande uit twee zijden (de binnenzijde en de buitenzijde van de omslag). Let erop dat de juiste breedte van de rug is inbegrepen. De juiste waarde voor de dikte van de rug kunt u vinden in onze ontwerphandleiding.

Zijde 1= buitenkant achterzijde omslag (C4) + buitenkant rug + buitenkant voorzijde omslag (C1)
Zijde 2 = binnenkant voorzijde omslag (C2) + binnenkant terug + binnenkant achterzijde omslag (C3)

 Let op
Om het omslaan van de pagina's van uw brochure met lijmbinding gemakkelijker te maken, worden de omslagpagina’s op 7 mm van de rug gerild.  Positioneer de inhoud (zowel tekst als belangrijke ontwerpelementen) daarom ten minste 10 mm vanaf de rug en gebruik geen afbeeldingen die over pagina's heengaan.
 
Als u kiest voor gelijmd gebrocheerde brochures, positioneer de inhoud (zowel tekst als belangrijke ontwerpelementen) dan ten minste 10 mm vanaf de rug en gebruik geen afbeeldingen die over pagina's heengaan.
Wat betekent "PUR" bij de gelijmd gebrocheerde brochures?
PUR is de afkorting voor de polyurethaanlijm die we gebruiken.
 
Dankzij de toepassing van een hele dunne laag lijm kunnen de pagina's gemakkelijk precies in het midden geopend worden. Deze manier van afwerking wordt gebruikt voor brochures/catalogi/magazines of werkboeken die intensief gebruikt worden.
Wat is een UV-lak?
Een UV-lak is een laklaag die onmiddellijk uithardt zodra deze aan UV licht blootgesteld wordt. Dit resulteert in een slijtvast, sterk, en afhankelijk van uw keuze mat of glanzend oppervlak, dat tegen zware belasting bestand is en uw drukwerk nog mooier om te zien maakt.
Tussen wat voor soort UV-lak kan ik kiezen?
Voor de afwerking van uw drukwerk kunt u kiezen tussen een glanende of een matte UV-lak. Om het gewenste UV-effect te versterken raden we aan om op mat papier een matte UV-lak te kiezen, en op ons glanzende papier een glanzende UV-lak te kiezen
Bij welke producten kan ik voor een UV-lak kiezen?
De volgende producten kunnen afgewerkt worden met UV-lak:

  • Flyers
  • Folders
  • Visitekaartjes
  • Ansichtkaarten
  • Wenskaarten
  • Reclameposters
  • Brochures
  • Muurkalenders
Waar moet ik rekening mee houden als ik een UV-lak kies?
Als u kiest voor een eenzijdige UV-lak, let er dan op dat de geselecteerde drukgegevens die afgewerkt moeten worden met UV-lak de juiste naam hebben. Stuur uw drukgegevens in verschillende documenten (één document per pagina), en geef ieder document een duidelijke naam, bijvoorbeeld "opdrachtnummer, pagina 1, UV-lak". Als u uw printgegevens in één en hetzelfde document stuurt (alle pagina's in hetzelfde bestand), dan komt de eerste pagina van het document overeen met de voorkant en de tweede pagina met achterste pagina.
Technische vragen
CEWE-PRINT.nl werkt niet correct, wat is het probleem?
CEWE-PRINT.nl is geoptimaliseerd om met alle gebruikelijke browsers goed te werken. Als de website niet goed weergegeven wordt of niet goed werkt, controleer dan de volgende mogelijke oorzaken:

  • Cookies zijn gedeactiveerd
  • JavaScript is gedeactiveerd
  • Popups worden geblokkeerd

We raden een van de volgende browsers aan, die gratis gedownload kunnen worden.
 
Voor PC:
Voor Mac:
Ons klantenservice team helpt u graag verder als u nog vragen of problemen heeft.